Етика на ръба

Ако рекламирате школа по карате, не казвайте на родителите, че децата им ще станат по-уверени и ще повишат успеха си в училище, съветва рекламистът Дрю Ерик Уитман. "Кажете им, че няма да са боксова круша за училищните хулигани със злобните им физиономии, мръсни приказки и вечно свити юмруци."
"Ама това етично ли е?" не е първият въпрос, който търговецът ще си зададе, и оттук започва разминаването между успешните техники за продажби и етичните правила. Докато Уитман настоява, че страхът трябва да се използва в рекламата, защото кара хората да харчат пари, според етичния кодекс на Националния съвет за саморегулация търговската комуникация в България не трябва да се възползва от чувството на страх или от нещастие, или страдание без основателна причина.
Можем ли да приемем за основателна причина новината, че агресията в училищата се е увеличила драстично, за да нарисуваме тази заплаха в реклама на школа по бойно изкуство? Или позитивните и възпитателни послания в нея биха били по-ефективни в справянето с общ проблем като агресията?