Откритията на потенциално обитаеми планети стимулират търсенето на извънземен разум. Илюстрация на откритата наскоро земеподобна планета Kepler-452b

Сами ли сме във Вселената? - е един от най-старите въпроси на човечеството. Той може да получи отговор в близкото бъдеще в резултат от едно безпрецедентно частно дарение за научни изследвания.
На 20 юли в Кралското общество в Лондон руският милиардер Юрий Милнер обяви, че дарява 100 млн. долара за търсенето на сигнали от извънземни цивилизации. Това е най-солидното еднократно финансиране в историята на SETI (Search for extraterrestrial intelligence - Търсене на извънземен разум). Инициативата ще бъде осъществена в сътрудничество между фондацията на Милнер Breakthrough Prize и UC Berkeley (Университета на Калифорния в Бъркли), който е един от най-авторитетните академични центрове в областта на точните науки. Юрий Милнер е спечелил богатството си от инвестиции в технологични компании.
Проектът, наречен Breakthrough Listen, ще продължи минимум десет години и ще бъде най-мащабното и задълбочено търсене на сигнали от чужди цивилизации, предприемано някога. За да подкрепи инициативата, на събитието присъстваше световноизвестният астрофизик Стивън Хокинг, който е ангажиран като съветник на проекта.