Дайте ми просто една страница за реклама
Американският маркетолог и карикатурист Хю Маклеод казваше, че ако "говорите на хората така, както рекламите ни говорят, със сигурност ще ви фраснат в лицето". Това също е клише
Някой подхвана тема за еднаквите реклами. На масата имаше някакво модно списание.
Защо всъщност рекламите в един брой на Vogue са едни и същи? И в Elle, Tatler, Vanity Fair? Всяка реклама на модна марка е една и съща. Модел, дрехи, понякога и без специфичен фон. Fendi, Chloe, Louis Vuitton, каквото ви хрумне - все същото. Едно време легендарният рекламист Джордж Лоис казал на Томи Хилфигър, че ще му трябват 20 години да стане известен, ако залага на такива реклами. Вярно, тогава Джордж направи Томи звезда за една нощ с легендарния гигантски билборд в Ню Йорк (и никому неизвестната марка Tommy Hilfiger се появява до Ralph Lauren, Perry Ellis, Calvin Klein). И въпреки че този пример е показателен, модната индустрия продължава да залага на едно клише - млад модел, нова дреха, цял ръст. Хъм. Нищо различно, никакъв Джордж Лоис.
Преди няколко месеца прекарах половин ден в офиса на Story Worldwide, интересна креативна агенция, населена с много журналисти.