Да привличаш нови клиенти, да изкупуваш компании, да влизаш на нови пазари - твърде често тези опити свършват с разочарование
Да привличаш нови клиенти, да изкупуваш компании, да влизаш на нови пазари - твърде често тези опити свършват с разочарование

Глобализацията и дигиталната революция предлагат нови, вдъхновяващи възможности, немислими само 20 години назад. Паралелно с политическите и икономическите ползи те обаче добавиха и една постоянна несигурност. Промени се бързината на бизнеса - не само успехът, но и провалът дебне зад ъгъла, също както и новите конкуренти и продукти. Тази динамика даде ново измерение и на най-важния въпрос за корпоративните бордове: как да разширим бизнеса си?
Класическият отговор - вземи приходите, откъдето намериш, също се променя и в него вече има уловка. Да привличаш нови клиенти, да изкупуваш компании, да влизаш на нови пазари - твърде често тези опити свършват с разочарование. Това кара компаниите да са много по-предпазливи при международната си експанзия. Или просто да отрекат концепцията за пълно покриване на планетата. Тенденцията, разбира се, не важи за най-големите глобални играчи, въпреки че и сред тях има такива, които се опариха и са много по-внимателни с чуждите пазари.
Замислете се, че дори и България е засегната.