Григор Димитров пред камерите на Push Pull за рекламата на Telenor на агенция DDB
Григор Димитров пред камерите на Push Pull за рекламата на Telenor на агенция DDB

Преди 20 години в един от магазините на Nordstrom възмутен клиент дошъл да върне дефектна гума. Дали му парите за нея, въпреки че веригата никога не е продавала гуми. Легендата е част от имиджа на бранд, който си създава име с изключително, понякога до нелепост добро обслужване. Резистентните към маркетинговите приказки хора от света на рекламната индустрия обаче ще ви кажат, че често компаниите се държат именно като клиента с гумата. Виждали сме го много пъти в Mad Man - например, когато Sterling Cooper създадоха по инструкции на производителя на Patio Cola вдъхновената от филма Bye Bye Birdie реклама и получиха отговор в стил "не знаем защо, но не ни харесва".
Умението да разбираш и клиента, и агенцията е най-голямото предизвикателство за другия основен играч в йерархията при създаването на една реклама - изпълнителя. Работата на героите на следващите страници е не само да реализират концепциите на рекламните агенции, но и да го направят така, че клиентът да спи спокойно, вместо да обикаля на снимачната площадка, карайки нервите на всички да издават звук като при отварянето на газирана напитка.