Успешните проекти имат десет пъти по-добри печалби от съществуващите
Успешните проекти имат десет пъти по-добри печалби от съществуващите

Едва ли има някой от нас без идея за продукт или услуга, която може да подобри предложенията на пазара. Но как да решим коя от тях заслужава създаването на компания и набирането на екип и коя - не?
Отговорът гравитира около концепцията 10х (бел. ред. - от английски ten X), или десет пъти по, което е водещ модел на стартъпите в Силициевата долина за последните няколко години. 10х води началото си от стремежа на единия от основателите на Google, Лари Пейдж, да търси и развива проекти, които имат десет пъти по-голямо влияние върху потребителите и съответно върху печалбите на фирмата от съществуващите. Оттам и се заражда идеята за основаване и финансиране на компании, чиято структура е базирана около 10х концепцията - откъм продукт, цена и време. Исторически компаниите, които са постигнали такъв тип предимство, са и тези, които са най-високо оценени на частните пазари.

10х, или десет пъти по-добър продукт
Продукт или услуга, направени 10 пъти по-добре от съществуващите на пазара, имат по-голям шанс за успех.