Умерената консумация на алкохол се превръща в активен избор за едно поколение, което държи на своя имидж и на това да има контрол над себе си
Умерената консумация на алкохол се превръща в активен избор за едно поколение, което държи на своя имидж и на това да има контрол над себе си

2016 г. започна с революция в алкохолния бизнес. След свое проучване на навиците на младото поколение за консумацията на алкохол "Хайнекен" предприе напълно нова за бранша маркетингова стратегия, популяризираща отговорната употреба. Други големи играчи като AB InBev (компанията, стояща зад марките "Корона", "Бъдуайзер" и "Стела Артоа") също прегърнаха идеята за mindful drinking* културата в рекламите си. Какво означава това за целия пазар?
Злоупотребата с алкохол е световен здравен и социален проблем не отскоро. От своя страна количествата на употреба са пряко свързани с рекламирането на напитките. Колкото повече е облъчван потребителят с послания на дадена марка, толкова по-голямо количество алкохол употребява той, показват изследвания на консуматорското поведение в САЩ и Великобритания. Не само заради завишаващите се цифри на злоупотреба, на натравяния, на жертви на пътни инциденти алкохолните компании сменят отношението си към рекламните послания. Данните от изследването на "Хайнекен" показват, че марките имат пред себе си едно ново поколение консуматори, отговорни не само към здравето си, но и към имиджа си.