Годишно Zara пуска над 11 хил. нови продукта, избрани от общо 40 хил. проекта. Много от новите модели престояват на витрините само няколко седмици, преди да бъдат заменени с други
Годишно Zara пуска над 11 хил. нови продукта, избрани от общо 40 хил. проекта. Много от новите модели престояват на витрините само няколко седмици, преди да бъдат заменени с други

Хайде, няма нужда, ни идва да кажем при съвети като "Провали се бързо", "Проваляй се лесно", "Провали се по-добре". Но те се превърнаха в обичайни практики в света на стартиращите компании и малкия бизнес. Не звучи никак радостно, но наистина по-добре е бързо да прецениш, че нещата не се развиват в правилната посока, да спреш и да продължиш с нов проект и с нови сили, отколкото да затъваш в поддържането на нещо, което вече е ясно, че няма да върви.
Големите корпорации не изостанаха от тенденцията и адаптираха "бърз провал" като инструмент за налагане на пазара на по-добри продукти на по-ниска цена, с по-висока печалба. Компаниите започнаха да създават среда, в която служителите с дух на предприемачи да могат да изпитат адреналина от бързия, но нефатален провал. Както за всяка бързо развиваща се тенденция, набрала скорост в Силициевата долина в Калифорния и разпространила се по целия свят, вече се появиха и критици, които твърдят, че стартирането с нагласа за провал е грешен подход, който може да повлияе негативно върху успеха на проекта от самото начало.