Текстовете, които подготвяме за компаниите, вече трябва много повече да представят балансирана информация - приятна за четене амалгама от добре подбрани и честни позитивни твърдения и дозирани и пречупени през призмата на ползите за компанията не съвсем позитивни
Текстовете, които подготвяме за компаниите, вече трябва много повече да представят балансирана информация - приятна за четене амалгама от добре подбрани и честни позитивни твърдения и дозирани и пречупени през призмата на ползите за компанията не съвсем позитивни

Текстовете, които пишем в пиара, вече са започнали да гният от корпоративни и продуктови клишета, които нито имат смисъл, нито автентичност и нито стават за четене, нито за слушане. Когато пък, подучени от някой маркетингов гуру, задаваме въпроси в адвърториълите или във фейсбук постовете, те са като че ли самоочевидни и самозалъгващи. Например "Кой от трите завладяващи вкуса на нашата полезна напитка предпочитате - ягода, кайсия или алое с индийско орехче?". Разбира се, с това не искаме отговор на въпроса, а подчертаваме завладяващия вкус и полезността на напитката.
Преди време се въртеше един виц: преди последните президентски избори в Русия направили социологическо проучване. Въпросът бил "Нали нямате нищо против Путин отново да бъде избран за президент?" с два възможни отговора към него: а) да, нямам нищо против, и б) не, нямам нищо против. Колеги, ние сме същите. Също толкова вгледани в пъпа - или под пъпа, в собственото ни достойнство.