Онова, което медиите и ние като общество можем да направим, е да започнем активно да задаваме икономическите въпроси на политическите партии
Онова, което медиите и ние като общество можем да направим, е да започнем активно да задаваме икономическите въпроси на политическите партии

Как се отразяват изборите на икономиката? И какво точно се отразява? Бизнесът има една уязвима страна - неговата неувереност в бъдещото поведение на политиците. Фирмите не обичат политическата несигурност. Когато тяхното притеснение се събере накуп, то се отразява на икономиката. В страни с развити фондови пазари борсите показват нервите си веднага. У нас нервността е по-персонална и обществено невидима. Нейните импулси вървят повече по "обръчите от фирми", отколкото през цените на акциите. У нас резултатът от изборите може главно да доведе до тревога, че един или друг голям проект може да бъде спрян или започнат наново, защото някой има партийна или лична обвързаност с този проект, а не защото изборът на лява партия може да вдигне данъците или на дясна - да ги свали.
Навсякъде по света бизнесът се организира, за да въздейства на политическите решения и на изборите. Това е нормално. Може дори да е здравословно, когато това въздействие е прозрачно и регламентирано и се отнася до политики, не до конкретни сделки и проекти.