Диктатура на носталгията
Каквото и изследване да направиш, разказва социологът Живко Георгиев, за повечето хора връщане назад няма. Но 60 процента ще ти кажат "Жалко". Защо поетизирането на миналото в рекламните комуникации продължава да работи?

През 1971 г. Coca-Cola рискува да загуби пазарния си дял в САЩ с изобилстващата от хора от различни култури кампания Hilltop, заснета на хълм в Италия, но резултатът е превърналият се в хит саундтрак I'd Like to Teach the World to Sing и място в трезора на Библиотеката на Конгреса (както и във финала на Mad Man). Тази година топрекламодателят се върна към най-емблематичната си и влиятелна тв реклама, за да ремастерира клипа за 4K телевизори или, както просто обясни Сара Траверсо, директор мултимедийни продукти
за Coca-Cola, "за да запази тази скъпоценна икона за новото поколение". Изпреварвайки коментарите, че извън хипи контекста от края на
60-те и началото на 70-те рекламата е неубедителна, Траверсо написа в блога си, че това е класика, която продължава да резонира със света около нас.
Използването на носталгията в кампаниите на храни и напитки е световна тенденция, която добре работи и у нас, особено в пивоварния сектор.