Покемания 2.0
Успехът и вирусният ефект на което и да било бранд съдържание е труднопредвидим, но няколко характеристики обединяват наистина добрите. Защо Pokemon Go стана един от най-големите франчайз хитове в отпускарския сезон и какво маркетолозите и създателите на съдържание могат да научат от играта
Самата идея, че възрастни хора ще обикалят с носове, забити в смартфоните си, за да ловят виртуални чудовища, звучи достатъчно налудничаво, че да бъде бързо отхвърлена. Именно в претъпканото с офлайн неща за правене лято обаче творението на Niantic и The Pokemon Company не просто завладя умовете на милиони, но и се превърна в най-успешното мобилно приложение в историята. Това означава рекордни приходи, брой сваляния и количество публикации във всякакви медии от цял свят. Въпреки че на пръв поглед тази история изглежда като гръм, дошъл от ясно небе, едно кратко вглеждане в детайлите показва, че изненадите са по-малко от очакваното.
Стартирал с излизането на две игри за Nintendo Game Boy през 1996 г., франчайзът Pokemon стига в западния свят около
1998 г. Тогава игрите Pokemon Red & Blue излизат на пазарите в САЩ и Европа, където също така се излъчва едноименният аниме сериал и се продават безброй продукти, брандирани с малките джобни чудовища.