По еднаквите дрехи ще ги познаете
Силициевата долина променя тотално и начина, по който шефовете се обличат - по-малко костюми, по-малко разнообразие
Възможно е да сте чували историята и преди, но за целите на ползотворната фeшън дискусия се налага да припомним. По време на пътуване в Япония в началото на 80-те години Стив Джобс е впечатлен от униформите, които носят служителите на Sony. Обяснението на Акио Морита, тогавашния шеф на Sony, е по-скоро прозаично - след войната парите дори за храна не стигали, какво оставало за дрехи, затова големите компании обличали с идентични облекла работещите. С годините униформите се видоизменили, различните компании ги ползвали по различен начин, но пък интересното било, че въпросните униформи се запазили. Идеята за корпоративен стайлинг допаднала на Стив Джобс. По-късно той споделил пред Уолтър Айзъксън по време на разговорите за биографичната си книга: "Реших, че искам да направя нещо подобно в Apple".
В японската компания Sony използвали - логично - услугите на японския дизайнер Issey Miyake. Стив Джобс решил да направи същото в Apple - същата модна марка, същите изисквания.