Мотивацията за покупка на автомобил е различна, когато избира само мъж или само жена, младо семейство, което иска да побере възможно най-много деца и багаж на път за морето, и когато избират баща и син
Мотивацията за покупка на автомобил е различна, когато избира само мъж или само жена, младо семейство, което иска да побере възможно най-много деца и багаж на път за морето, и когато избират баща и син

Преди време една позната аптекарка разказваше как мъжете, особено по-младите, купуват хапчета, които да ползват при еректилна дисфункция. Накратко, клиентът се навърта известно време около аптеката, изчаква всички да излязат и чак тогава влиза. Без да гледа аптекарката в очите, казва какво иска да купи и почти задължително добавя "то е за един приятел".
Докато не застанем зад щанда, тези, които се занимаваме с маркетинг и комуникации, невинаги знаем как пазаруват потребителите. И ако това малко или много можем да го установим с проучвания, то случаите, когато двама потребители вземат решение за покупка, често остават пренебрегнати, защото виждаме или питаме само единия. Едно просто наблюдение: нека преброим колко души в супермаркета говорят с половинките си по телефона за покупки, които трябва да направят. И в крайна сметка това ни дава много противоречиви сигнали кой е този, който взема окончателното решение, съответно върху кого е добре да насочим комуникационните си усилия.