ХОРАТА ОТ СВЕТА НА ИДЕИТЕ МОМЧИЛ ЗАХАРИЕВ - повече Борхес и по-малко Бегбеде
Много по-лесно е да изградиш връзка с потребителя, ако му покажеш неговата действителност. Това води до деградиране на вкуса и е нещо, срещу което водим тиха борба, казва творческият директор на агенция NEXT-DC
- Каква е твоята философия за длъжността на творческия директор?
- Гледам малко реклами и се опитвам да вземам повече от добрите примери в културата, литературата, в музиката. За мен това е по-важно. Когато следиш прекалено отблизо рекламните тенденции, става по-трудно да намериш своите оригинални идеи и подсъзнателно заемаш похвати. Ако трябва да посоча идеал за мислене, приложим и към рекламата, това е Борхес. В основата си идеите му са много изчистени и може да ги видиш реализирани в различни съвременни проекти.
Относно екипа - опитвам се да не бъда назидателен. Трябва всеки да се чувства оценен и да има възможност да се изкаже. Разликата между по-опитните и по-младите в рекламата е, че когато станеш на определена възраст, имаш много наслагвания, които те карат да блокираш и да си задаваш излишни въпроси. По-младите не си задават тези въпроси - те са по-спонтанни и действат инстинктивно. И е много ценно да успееш да направиш колектив, в който има такива хора, които реагират естествено, когато нещо не им хареса.