Шрифтова недостатъчност
Или защо краснописът в рекламата е толкова важен
Манхатън, Барселона, Париж. Каквото и да е името на града във филм на Уди Алън, то, както и всички надписи в края на филма, са изписани с един и същи шрифт, а именно "Уиндзър". В начертание светъл конденз. И така вече 50 години. Това ако не е постоянство!
Рекламният бранш у нас е трижди по-млад. Това обяснява променливия му нрав. И небрежния му почерк. С годините обаче се оказа, че краснописът няма да му се размине. Рекламните визии за "късмет" на дизайнерите съдържат поне едно изречение. И е добре това изречение графично да носи духа на цялото послание. Не върви да сложиш шрифт като от "Зората на живите мъртви" на каре за пластична хирургия. Преди Виденовата зима не можехме да се нарадваме на безплатно кирилизираните уиндоуски шрифтове. Но златните лъвчета, барабанчета и други представители на малката лауреатна пластика поставиха ребром въпроса. Виж сега, правиш фотосесия или видеоклип. Брийф, питч, кастинг, стейдж, мейкъп, стайлинг, саунд, фарт, три-де и разбира се, кетъринг.