Преразпределяне на въздушните пари
Отпадането на "Карфур", "Пикадили" и "Пени маркет" стимулира локалните вериги и специализираните магазини. Спечелиха и почти всички големи ритейлъри
През щастливата 2013 г. приходите от продажби на "Карфур", "Пени маркет" и "Пикадили" са на обща стойност 645 млн. лева. В ранглистата на търговските вериги в България те се подреждат на 6., 7. и 8. позиция. А делът на модерната търговия в страната в лицето на международните и локалните търговски вериги, както и малките обекти от формата минимаркети е 56%* от пазара на бързооборотни стоки.
През 2017 г. трите вериги вече са в историята. При това преминаха в нея всяка по различни причини - гръцката криза, чести покупко-продажби, необезпечени стратегии, мениджърски грешки и пр. След четири години агония последният "Карфур" затвори през есента на 2016 г. През януари съдът само потвърди очевидното, като обяви дружеството зад него - "КМБ България", в неплатежоспособност. Проблемите на "Пикадили" се изостриха в средата на 2015 г. и веригата прекрати дейността си в края на март 2017 г. През есента на 2016 - година, след като REWE Group обяви решението да изтегли дъщерната си "Пени маркет" от България, близо 50-те магазина на дискаунтъра вече имаха нови собственици и наематели.