Как, ако не чрез служителите си, можем да бъдем различни от конкурентите
Всеки работодател трябва да разкаже за характера на марката си на ясен, лишен от клишета език, да използва всички канали, които достигат до хората в екипа, и след това да направи така, че където и да има отпечатък от компанията, той да бъде уникален
На кого е собственост марката? На акционерите - безспорно. Но и на служителите, и на потребителите. Само че стратегията за изграждането є трябва да започне отвътре навън. Поне така казват успешните практики.
Креативните хора, които запретват ръкави да изграждат марка, като че ли повече я виждат в нейния външен облик. Такава, каквато тя изглежда на пазара, сред широката аудитория и в крайна сметка сред потребителите. Все още малко са мениджърите, които сериозно мислят за силата на своята марка вътре в самата компания. Добрата новина е, че този процес е започнал и набира скорост. Опасността е да не остане само като нещо модерно, а да се изпълни с разбиране и работещо съдържание.
Няма да сгрешим вероятно, ако кажем, че много от служителите или не знаят каква е стратегията за развитие на тяхната компания, или не я разбират. Или и двете. Как тогава тази стратегия се превръща в реалност и достига до крайния потребител?