КАКВО НОВО В БЪЛГАРСКАТА РЕКЛАМА
Хората очакват от брандовете да заемат ясна позиция по актуални за тях теми
Рамката "реклама" вече е прекалено тясна за по-интересните проекти, които креативната индустрия създава днес. Това се дължи не само на новите (технологични) възможности, но и на промените в изискванията на потребителите.
Хората днес очакват от брандовете не просто отличен продукт и много добро съотношение цена-качество, а да заемат ясна позиция по актуални за тях теми (глобалното затопляне, гей парада, бежанците, политическите събития). И не просто да говорят, а и да действат: активно да работят за намиране на решения на големите обществени проблеми.
За брандовете, които имат да кажат на хората нещо смислено и важно, вярват в това, което казват, и действат според това, което казват, тези промени носят предимство в контекста на намаляваща потребителска лоялност.
За рекламните агенции тези промени могат (и трябва!) да доведат до преосмисляне на начина, по който допринасят за бизнес резултатите на своите клиенти. Това преосмисляне минава през промяна на гледната точка към ролята на агенцията, към начина на работа и към крайния продукт.