Маркетинг между партньори
Компаниите се обединяват, за да посрещнат различните предизвикателства на променената бизнес среда

Като се каже маркетинг пиар или комуникации, всеки си представя различни неща. Но предимно процесите, при които организации като компании, НПО-та, институции и други говорят на или с целевите си аудитории. Независимо дали им продават стоки или услуги, дали ги убеждават да гласуват, или да приемат нормативни промени, дали ги запалват за каузи или дарителски кампании, организациите говорят с хората. В по-голямата част от случаите.
Има един случай обаче, когато целевата група е различна. Когато целевата група са други компании, институции или организации. Когато една организация иска и комуникира с подобни. Така наречените business-to-business (b2b) комуникации.
В класическата епоха имаше две посоки на b2b комуникациите.
Едната може условно да се нарече вертикална. Организациите комуникираха със своите подизпълнители, доставчици, реселъри партньори и т.н. Това ставаше с писма, директен мейлинг, семинари, обучения, презентации на продукти и услуги, даже дебели справочници с инструкции как да се комуникира съответният бранд на всички нива. Някои по-забавни форми, като партита за клиенти и партньори, бяха толкова редки, че се очакваха като голям празник в малък град.