Общественото радио търси нови позиции в интернет
За авторитета, фалшивите новини, държавната субсидия, мандатите и пътя към младата аудитория - едно интервю с Александър Велев, генерален директор на БНР

Господин Велев, доволен ли сте от авторитета на БНР като обществена медия?
- БНР е марка в обществото. Това, което казва БНР, означава достоверност и своевременно информиране. Хората търсят информацията от БНР, защото няма да ги подведе. Друг е въпросът, че за съжаление, слушането на радио намалява като цяло. През последните 10-15 години националното радио е отстъпило позиции, но сред информационните програми сме безспорен лидер. Така че авторитетът на Националното радио е съхранен и мисля, че е важно оттук нататък да го запазим и разширим извън ефира. Да навлезем по-решително в уебпространството и да извоюваме там същото доверие, което имаме като радио.
- А какво още не достига на обществените медии, за да спрат хората да ги наричат "държавни"?
-"Държавни" се употребява по-скоро от конкурентите ни. Мисля, че сме утвърдена обществена медия и изпълняваме всички изисквания и очаквания към една обществена медия. Ползваме се с изключителен авторитет в Европейския съюз за радио и телевизия (EBU).