Маркетинг в ерата на защитените лични данни
Бизнесът може да се възползва, като създаде нови навици на клиентите си, но също така трябва да бъде честен с тях
Влизането в сила на регламента за защита на личните данни на гражданите на ЕС (GDPR) от 25 май т.г. със сигурност ще промени мащабно маркетинга в интернет. Заради новите правила за искане на съгласие при ползване на чувствителна информация ще се промени поведението както на потребителите, така и на бизнеса. Много компании, които искат да спазят изискванията, са решили да изчакат и да видят какво ще стане. Но и много други трескаво се подготвят или пък вече "черпят с пълни шепи" готовите модели, за които някой друг е вложил преди тях ресурси. Засега потребителите масово отбелязват, че са съгласни с исканията за ползване на личните им данни, без да четат условията. Но е въпрос на време да се научат какво могат да искат от бизнеса като добри практики.
За хората и навиците
Какво ще се промени в поведението на потребителите? Веднага - почти нищо. Те вече имат навици как да ползват дигиталните канали, знаят какви данни да споделят и с кого.