Онлайн рекламата изпревари телевизионната. по света, но не и у нас
Лъвският пай от бюджетите в България отива за няколко интернет групи, малките сайтове се борят за оцеляване
Повратна година в историята на световната рекламна индустрия бе 2017. За първи път разходите за онлайн реклама превишиха тези за телевизия. Макар че е дългоочаквано събитие, детрониранeто на телевизията е равносилно на революция, която тотално променя рекламния пейзаж.
През 2017 г. в световен мащаб за дигитална реклама са похарчени 209 млрд. долара, или 41% от пазара, а за телевизия - 178 млрд. долара, или 35%, сочи проучването на Magna Mediabrands.
Очаква се тенденцията от миналата година не само да се запази и през тази, но още по-категорично да се затвърди. Разходите за онлайн реклама в света ще се увеличат с още 13% и ще достигнат 237 млрд. долара, докато телевизионната реклама ще нарасне само с 2,5% и ще реализира печалба от 183 млрд. долара.
Според Dentsu Aegis Network през 2018 г. ще се случи още една генерална промяна. За първи път основен двигател за ръста на световната рекламна индустрия няма да е пазарът в САЩ, а този в Азия (Китай, Япония, Индия и Филипините).