Google контролира 31% от целия световен рекламен пазар
Google контролира 31% от целия световен рекламен пазар

Засега Google Ads е безспорният лидер в дигиталния маркетинг. През 2017 г. Alphabet (компанията майка на Google) спечели от реклама 95,3 млрд. долара, което е с 24,9% повече от предишната година.
Google контролира респектиращите 31% от целия световен рекламен пазар, сочи проучване на eMarketer. Google AdWords, отскоро наричаща се Google Ads, е най-използваната pay per click (плащане на клик) рекламна платформа в света, която е и основен източник на приходи за най-популярната търсачка в света.
През 2018 г. непробиваемото лидерство в дигиталната реклама започна леко да се пропуква от конкуренцията на Amazon. Рекламодателите започнаха да насочват повече бюджети там, където са продуктите. Очертава се интересна конкурентна схватка, която с интерес ще наблюдаваме занапред.
Засега Google Ads е силният лидер, предлагайки реклама в мрежата за търсене; дисплейна реклама (текстови и банерни реклами) в Gmail и партньорската мрежа от над 2 млн. сайта; видеореклама в YouTube; реклама за приложения.
Възхвалявана и ненавиждана, рекламната платформа на най-използваната търсачка в света има своите безспорни предимства.