Маркетингът на преживяването пасва идеално на малка марка крафт бира в хипстърски квартал, но по-трудно се интегрира в стратегиите на брандовете гиганти
Маркетингът на преживяването пасва идеално на малка марка крафт бира в хипстърски квартал, но по-трудно се интегрира в стратегиите на брандовете гиганти

Volvo имаха чудесно послание едно време: For Life. Volvo бяха толкова здрави и толкова стоманено шведски, че една тяхна кола си беше абсолютно достатъчна за цял един твой живот - тя няма да те предаде и ще те вози вярно в дълголетието ти.
В онези отшумели години емоционалната връзка между брандовете и хората се случваше благодарение качествата на брандовете. В момента тези взаимоотношения се градят най-вече на маркетингова основа. И именно поради тази причина "маркетингът на преживяванията" е толкова тренди.
Всъщност всичко тръгва от джентрификацията. Накратко, "джентрификация" е процес на градско планиране, при който разрушени квартали или райони, традиционно свързани с ниските класи, биват възстановени и употребявани от средната и високата средна класа. Започва през 50-те в Сан Франциско, но после се случва почти навсякъде - "Трастевере" в Рим е пример за джентрификация, в България - макар и все още на доста по-ниско ниво - такива места са старият софийски "Еврейски квартал" и "Капана" в Пловдив.