Чатботовете осигуряват лесна и евтина маркетингова кампания, достигаща до максимален брой потребители
Чатботовете осигуряват лесна и евтина маркетингова кампания, достигаща до максимален брой потребители

Реалният разговор между двама души отдавна е изместен от какви ли не инструменти и приложения, които вършат чудесна работа и на територията на маркетинга и рекламата. Като например софтуерът, който разговаря чрез текст и глас, не се уморява и не му пука - чатботът, известен още и като дигитален асистент. Думата идва от английските думи chat (разговор) и bot, съкращение от robot. Споменава се за първи път от известния британски математик Алън Тюринг (1912-1954), смятан за баща на теоретичната информатика и теорията на изкуствения интелект. Чатботовете ще са големият маркетингов хит на 2019 г., категорични са специалистите. Сравнително евтина програма, която контактува с клиента и създава илюзия за лично отношение, като предава безпогрешно посланието на бранда.
"Освен че разговарят автоматично с потребителите, чатботовете може да имат и идентичност, а каква - зависи изцяло от тяхната цел. Примерно ботът на актьора Владимир Карамазов е забавен, дори леко палав, защото представя актьора в нова светлина.