ПАТРИША ФАЛОТИКО е главен изпълнителен директор на Центъра за служещо лидерство "Робърт К. Грийнлиф" в Атланта, САЩ. Центърът е основан през 1964 г. от Робърт Грийнлиф със задача да съдейства за развиване на философията и практиката на служещото лидерство - модел, който обогатява човека, помага за създаването на успешни компании и в крайна сметка и за изграждането на едно по-добро общество.
ПАТРИША ФАЛОТИКО е главен изпълнителен директор на Центъра за служещо лидерство "Робърт К. Грийнлиф" в Атланта, САЩ. Центърът е основан през 1964 г. от Робърт Грийнлиф със задача да съдейства за развиване на философията и практиката на служещото лидерство - модел, който обогатява човека, помага за създаването на успешни компании и в крайна сметка и за изграждането на едно по-добро общество.

- Госпожо Фалотико, доста необичайно звучи идеята шефът да бъде слуга, какво стои зад тази концепция в мениджмънта?
- Желанието да служи е заложено във всеки човек, ние сме призвани да бъдем полезни. По-късно вследствие на нашия съзнателен избор се ражда желанието да ръководим. В основата на модела е идеята, че човек е едновременно и служител, и ръководител и е доста различен от масово практикувания, в който лидерът се стреми да придобие и затвърди властта си. Първата отговорност на служещия лидер е да разбира хората, с които работи, да е сигурен, че най-належащите им потребности са удовлетворени. Големи корпорации, сред които Starbucks, FedEx и Southwest Airlines, са приели този стил на управление.

- Какво постигат лидерите, които го следват?
- Те развиват особена дарба да помагат на хората около себе си, да се самоусъвършенстват и да достигнат върха на своите възможности. Това прави и работните задължения по-мотивиращи и с по-голям иновативен потенциал.