Нарисувай ми виртуална реклама
Дигиталното продуктово позициониране се кани да пренапише правилата в този раздел на маркетинга

За стотина години продуктовото позициониране почти не помръдна от обичайната си форма, в която камерата уж случайно се плъзга по някой шоколад или супергероите упорито пият "Кока-Кола" и разопаковат кутии с маратонки "Конверс". Костенурките нинджа, които през 90-те се прехранваха основно с пица "Доминос", през 2014 г. вече наблягат на пица "Хът". А някои рекламни вметки понякога са дотолкова нагли, че дори дразнят - като огромните бутилки на "Моет Шандон", от които се лееше шампанско във "Великият Гетсби". Сценариите се пренаписват, за да вместят сцени с рекламирани продукти. Но въпреки критиките и изискванията към скритата реклама продуктовото позициониране продължава да се развива и да анексира все повече нови области - спортни програми, риалити шоута, видеоигри...
С развитието на технологиите обаче то най-сетне навлиза в нова ера.
В момента компании като "Мириад", "Риф" или "ТрипълЛифт" имат амбицията буквално да пренапишат правилата чрез виртуалното продуктово позициониране. Технологията започва своя възход като отговор на зачестилото желание на зрителите да избягват рекламните блокове, които им се струват твърде агресивни и притискащи.