АББ БЪЛГАРИЯ разработва инженерни решения и електрическо оборудване за високо, средно и ниско напрежение, както и системи и продукти за автоматизация на технологичните процеси в енергийния и промишления сектор. Има производствени бази в Севлиево, Петрич и две в град Раковски. Разполага с офиси в София и Варна.
АББ БЪЛГАРИЯ разработва инженерни решения и електрическо оборудване за високо, средно и ниско напрежение, както и системи и продукти за автоматизация на технологичните процеси в енергийния и промишления сектор. Има производствени бази в Севлиево, Петрич и две в град Раковски. Разполага с офиси в София и Варна.

- Госпожо Чорбаджийска, каква част от екипа ви е от млади хора и кой е вашият HR магнит, с който задържате и ангажирате милениълите - поколението, което не се впечатлява лесно?
- Половината от нашите повече от 2800 служители са родени след 1980 г., така че мога да кажа, че организацията ни е балансирана по този показател. Това е и една от причините да сме успешни - различните поколения работят добре заедно и обменят умения. Нашата работна среда е изключително човешка - стремим се към резултати, справяме се с много и разнообразни предизвикателства, но винаги в екип и винаги с разбиране и уважение към другия.
Ежедневието е динамично, работим на проектна база, което е предпочитан модел за все повече хора. Достъпът до ноу-хау и технологии е гарантиран, съответно и възможностите за развитие.
Много от нашите служители са и наши посланици и дори ни провокират да търсим идеи и начини, да промотираме компанията повече и по по-оригинален начин.
Когато през 2018 г. получихме наградата за най-добър работодател от "Кариера в България", признанието не беше за HR екипа ни, а за нашите служители преди всичко - те са компанията и създават духа и културата на работа всеки ден.

- Какво правите за развитието на младите хора?
- Освен инвестициите във вътрешни обучения през миналата година стартирахме и вътрешна менторска програма за таланти в организацията, гледаме и към младите хора, които все още не са част от нашата организация. Ежегодно посрещаме между 50 и 80 стажанти във всички наши локации и отдели. Партньори сме в програми за дуално обучение в две професионални гимназии - в Пловдив и в Севлиево.
Една от най-големите ни гордости е стипендията, предоставяна от АББ фондацията "Юрген Дорман" за инженерно образование за студенти с много добри академични постижения, нуждаещи се от финансова подкрепа за обучението си. Тази година е пета поредна, в която избираме трима стипендианти по програмата. Без да са задължени да работят в АББ, почти половината от стипендиантите ни вече са част от компанията.

- Кои са успешните ви HR кампании за популяризиране на работодателския бранд?
- Мога да кажа, че сме в кампания постоянно - всеки може да провери във Фейсбук страницата ни. Всяка година имаме ново видео, в което герои са наши служители, а тази година - наши стажанти. Така това, което показваме, винаги е автентично.
Две поредни години организираме дни на отворените врати в клон Раковски и посрещаме около сто гости всеки път.
Маратонът в Пловдив се превърна в запазена марка - генерален спонсор сме три години и с времето подобряваме присъствието и комуникацията към общността.
За първи път тази година ще имаме мащабно събитие за нашите служители - най-голямата ни локация - гр. Раковски, навършва 10 години от откриването си. По този повод ще организираме семеен празник. Очакваме около 3000 души, за които в момента подготвяме страхотно преживяване.

- Как ще расте бизнесът на АББ в България оттук нататък и с какви HR предимства ще привличате кадри?
- Най-значимият ръст е удвояването на броя служители в локация Петрич, където изграждаме втори завод. И там, както и във всяка от другите ни локации пазарът на труда има своите предизвикателства.
Във времена на състезания в офертите към кандидатите за работа ключовото предимство са културата и ценностите на всяка компания. Това е, което кандидатите избират и ние се стараем да покажем максимално по време на индивидуални срещи, групови презентации и кампании. Всеки, който оцени професионализма, екипността и технологичния ни дух, ще намери своето място и бъдеще при нас.