Хората се учат на техническо изпълнение, без да имат така необходимите маркетингов фундамент и маркетингово мислене
Хората се учат на техническо изпълнение, без да имат така необходимите маркетингов фундамент и маркетингово мислене

В дигиталния маркетинг всеки може да се научи бързо на занаят. С един преминат курс който и да е ще бъде готов да настройва постове, да спонсорира съдържание, да прави и да качва снимки. Точно както всеки човек може да стане например обущар – да реже кожа и гьон, да маже с лепило и да слага пирони. С една дума – занаят.
Един от проблемите в дигиталния маркетинг и неговата професионализация е точно в това – занаятчийството. Ситуацията, в която хората се учат на техническо изпълнение, без да имат така необходимите маркетингов фундамент и маркетингово мислене. Напоследък – и това всъщност е световен феномен – се нароиха адски много курсове и курсчета, които с променлив успех показват как нещо се прави, без да дават ни най-малка представа защо се прави по точно този начин. А второто е безценно и най-доброто сравнение тук може да бъде направено с познатия израз „дай на човека риба и ще го нахраниш веднъж, научи го да я лови от реката и той няма да гладува цял живот“.