Небрежно оставено червило до чаша с диетична вода
Защо за последните две години търсенето в Гугъл на „инфлуенсър маркетинг“ нарасна с над 1500%

Само допреди няколко години стоенето в социалните мрежи и споделянето на снимки от ежедневието се приемаше като загуба на време. Даже за леко странно. Или ексцентрично, ако говорим за звезди. Да, някои популярни лица, например участници в безсмислени риалити шоута, бързо натрупаха последователи в социалните мрежи с всекидневни постове на детайли от живота си. Като някои представители на клана Кардашиян. Или Тейлър Суифт. Или много други звезди. Но това беше възприемано като тяхна странност или даже лек виртуален ексхибиционизъм.
Бързо част от звездите, а и някои маркетинг мениджъри разбраха как могат да се възползват от ситуацията. Небрежно оставен продукт в кадър, случайно споменаване на бранд в уж небрежен разговор, подмятане къде се вечеря, обядва или ходи на културно мероприятие, това бяха първите стъпки в използването на известните в социалните мрежи.
Развитието на ситуацията, или както гласи популярното меме „Това ескалира прекалено бързо“, доведе до целенасочени кампании в профили на известни личности.