10 съвременни шедьовъра на маркетинга

публикувано: 21/02/2013 - 01:11 | | коментирай сега
10 съвременни шедьовъра на маркетинга

Стотици хиляди реклами кампании ни атакуват ежедневно. Някои обаче успяват да се откроят и да заслужат всеобщи аплодисменти.

Те са различни със своята иновативност, световен отзвук и бюджет (твърде малък за успеха им или впечатляващо голям). В поредица от пет текста ще ви разкажем за 10 добри примера от тях, изброени от американското списание Entrepreneur. Представяме ви първите две:

      1. Експериментът на Феликс Баумгартнер. Вероятно сте чули или чели за него, а щом сте го сторили, значи положително този луд опит може да се впише в списъка с най-успешните пиар акции в днешно време. В ранното утро на 14 октомври 2012 г. австрийският авантюрист скочи от ръба на Космоса само с космически костюм и парашут. Той извърши деветминутен полет от небето към Розуел в американския щат Ню Мексико и се записа в историята като първия човек, надхвърлил скоростта на звука в свободен полет.

Мултимилионната му акция не бе спонсорарана от НАСА или SpaceX, а от енергийната напитка Red Bull, за което всички разбраха. Гигантът "Stratos", собственик на марката напитки, който финансира кампанията, успя да получи в замяна световен отзвук и най-гледаното на живо в YouTube събитие изобщно (8 милиона едновременни интернет зрители). 50 страни отразиха полета на Баумгартнер. Заснет бе и документален филм, продуциран от Red Bull със сътрудничеството на National Geographic Channel и BBC.

Най-иновативните маркетинг кампании обаче не е задължително да прекрачват рисковани граници. Някои от тях са умни и не струват толкова, а все пак хващат вниманието на желаната аудитория. Такъв пример е създаването на приложението с добавена реалност за смартфовни Magic Vision. Историята е следната:

Johnson & Johnson ангажира нюйоркската маркетинг агенция JWT да създаде апликацията за компанията Band-Aid и предлаганите от нея лепенки за наранявания на деца, брандирани с анимационните герои на мъпетите. Щом приложението бе инсталирано на телефона, то можеше да бъде използвано, за да сканира лепенката. Така на екрана се показваха  анимации с жабока Кърмит, Мис Пиги и приятели.

Целта според JWT не е била да бъдат превърнати моментите на болка в моменти на наслада, а да се разграничи продуктът от останалите, които се стремят към вниманието на майките и децата.

Кампанията получи повече от 115 милиона медийни импресии. Приложението спечели рейтинг от 4.5/5 в iTunes. Маркетинг експерти от Ню Йорк коментираха, че рекламната инициатива е позволила на Band-Aid да изгради нова, приятна връзка с аудиторията си и да се представи като иновативна, използвайки потенциала на технологиите. Освен това с нейното приложение мислите на децата за травмата са били отвлечени към нещо много по-забавно, показвано на екрана на телефона на родителите им.

Урокът тук е следният: внедряването на модерна технология „право в целта“ може да помогне на марката да се разграничи в пренаселения пазар и да спечели част от запалените по мобилния интернет клиенти, сред които има и родители.

Продължението очаквайте в следващите дни!

See video

Коментари


Публикуването е достъпно само след вход с facebook акаунта ви.