10 съвременни шедьовъра на маркетинга (Част II)

публикувано: 22/02/2013 - 01:12 | | коментирай сега
10 съвременни шедьовъра на маркетинга (Част II)

"Партизанските" инициативи и видеото са сред водещите способи, с които маркетингът се отличава в медийния шум. Това показват примерите за някои от най-забележителните кампании, реализирани по света в последните години. За тях разказват авторите в списание Entrepreneur. Те посочват 10 съвременни шедьовъра в маркетинга. Сред тях са още:

       Продуктова интеграция в реално време от IKEA. Шведският производител на мебели успя да грабне вниманието с няколко герила акции. IKEA акцентира върху идеята, че продуктите й могат да бъдат разположени дори в най-тесните пространства. Тя обзаведе оживени райони в метростанции, тесни градски улички, дори подземни стълби в Токио. Най-забележителното от цялата й рекламна инициатива бе това, че напълно обзаведе апартамент с площ от 54 кв. м. в парижка местростанция. В него живяха 5 доброволци в продължение на 6 дни.

Идеята да се докаже колко функционални могат да бъдат малките пространства бе пресъздадена дигитално в SmallestStoreintheWorld.com – уеб банер с размер от 10.5 x 8.8 см пиксела, който съдържаше напълно функционален каталог и портал за пазаруване на стоките на фирмата. "Също както картина със стойност от хиляди думи, това е чудесен пример да се изтъкне ползата на пространство с голяма гъстота", обясни Мат Мърфи, изпълнителен директор на Fusion92 в Чикаго. "Нищо не може да се сравни с влизането в един дом и буквалното чувстване на продукта. IKEA откри добре оформен начин хората да могат да се докоснат и да почувстват как обзавеждането може да бъде използвано.

Маркетинг урокът тук е: Покажете стойността на продукта си като го доставите директно където потребителите се намират. Ще бъдете директно близо до мястото на осъществяването на продажба.

Този пример за добър маркетинг има уникален характер. Успехът му се дължи на силата на човешкото усещане и добрият спомен от демонстрацията. В същото време в маркетинга има успех и допирът на потребителите с виртуалния свят. Видеото остава водеща форма на забавление, използвана в рекламата.

      В опит да привлече последователи в Twitter ресторантската верига Mellow Mushroom и рекламна агенция Fitzgerald+CO в Атланта представиха смешни видео серии със заглавието "Последвай ни и ще те последваме" ("Follow Us and We'll Follow You"). Клиповете съдържат кадри, монтирани от записите на скрити камери, озвучени от злокобна музика. Те показват как последователите на хаштага в Twitter @MellowMushroom са преследвани в реалния живот. Умишлено създадените като заловещи големи гъби хора в костюми тайнствено следваха феновете на ресторанта до пазар за зеленчуци, библиотека и дори на лодка. Кампанията получи хиляди харесвания във Facebook. Отразена бе от вестник "Ню Йорк Таймс".

Раян Берман – основател и ръководител на агенция i.d.e.a. от Сан Диего, който е работил върху видео кампании за марки като Subway и UNICEF, обясни интереса към кампанията в социалните медии с това, което стои в основата на успеха на самите социални медии – вниманието към личността. "Много от потребителите на Twitter, Facebook и Instagram повярваха, че са звезда в тяхно собствено реалити шоу", шегува се той.

Урокът тук е: Най-добрият начин да провокираш "вирусен" ефект на споделяне и да спечелиш фенове в социалните медии е като ангажираш хората едновременно онлайн и офлайн. И като ги направиш звезди в твое брандирано шоу.

See video

Коментари


Публикуването е достъпно само след вход с facebook акаунта ви.