10 съвременни шедьовъра на маркетинга (финал)

публикувано: 25/02/2013 - 02:11 | | коментирай сега
Попинаторът. Попинаторът.

Обичате ли пуканки? А какво ще кажете, ако имахте попкорн машина с гласов контрол?

Тази идея е залегнала в основата на един от маркетинг шедьоврите, за които ще ви разкажем в последната част на тази поредица. Става дума за кампания на американската фирма „Попкорн, Индиана”, чието седалище всъщност се намира в Ню Джърси.

Тя предложи на потребителите пуканки и чипс без глутен, приготвени от Попинатор – неголяма машина за маса, разработена съвместно с нюйоркската агенция за „вирусен” маркетинг Thinkmodo. Видео, което показва необикновеното устройство да изстрелва топли пуканки директно в устата на ентусиасти с много висока степен на точност, привлече вниманието на хиляди американци. Клипът бе отразен дори в новинарски медии. Събра повече от 20 милиона медийни импресии. Трафикът към уебсайта на компанията скочи с 2800% седмица, след като видеото бе представено.

„Нямахме голям маркетинг бюджет”, разказва маркетинг директорът на фирмата Джеф Дуорзански. „Но търсим начини да повишим разпознаваемостта на бранда и да демонстрираме, че сме иновативни, като изградим физическо устройство, което показва нов начин на хапване”, казва още той и отбелязва, че Попинаторът е станал толкова популярен, че фирмата търси начин да го комерсиализира.

Маркетинг урокът е: За да накараш хората да заговорят за теб, изследвай идеи, които показват нов и забавен начин на употреба на продукта ти. Бонусът ще бъде допълнителен поток приходи. Така една малка компания може да изпъкне, докато големите конкуренти влагат милиони в други маркетингови способи.

Свързан с практиката на голяма фирма е и следващият, десети поред и последен пример за много успешна кампания, същински маркетинг шедьовър според американското списание Entrepreneur. Става дума за рекламна акция на японската модна линия Uniqlo. През 2011 г. нейните приходи се равняваха на 10 милиарда долара. Въпреки това по същото време тя бе сравнително непозната в САЩ. Затова, когато компанията продължи разширяването си на американския пазар, откривайки магазини в Сан Франциско и Ню Джърси, трябваше да приложи ефективен маркетинг подход.

За да повиши нивото на представянето си на специфичните пазари, Uniqlo използва обекти и личности, които представляват местен интерес. Така подходи и в Америка. Тя финансира печатна и онлайн кампания, озаглавена „Хора”, в която се показаха американски знаменитости. Всички те бяха облечени с дрехи от новите колекции на бранда от 2012 г. В Сан Франциско представи реклама с американския футболист Джо Монтана, известен в града. В Ню Йорк нае хореографа Бенджамин Майлипийд и модния блогър Леандра Медин. По думите на маркетинг директора на японската фирма кампанията е проработила на две нива. Като отделни реклами с различни лица по места е успяла да стимулира продажбите на специфичните й стоки. Като група от реклами – да даде пълна картина на бранда както на новите места, така и в Ню Йорк, където в Манхатън е имала преди миналата година три магазина. Представила се е както пред хората в двата нови града, където навлиза, така и пред нюйоркчани.

Маркетинг урок: Направи кампанията максимално персонална и свържи здраво стратегиите си със специфичните пазари. Нищо не дразни повече от масовия маркетинг и стратегията „spray and pray”.

Коментари


Публикуването е достъпно само след вход с facebook акаунта ви.