4 полезни стъпки срещу навика да отлагаме

публикувано: 14/02/2013 - 01:12 | | коментирай сега
4 полезни стъпки срещу навика да отлагаме

Имате ли проект, с който не ви се захваща? Готови ли сте да свършите какво ли не, само и само да го избегнете? Ако е така, и вие принадлежите към голямата част от човечеството, която има склонност да отлага.

Ще се освободите от този навик, ако следвате няколко изпитани съвета:

1. Разберете защо отлагате

Първата стъпка е да осъзнаете какво ви спира да предприемете действие. Искате да свършите работата перфектно? Често стремежът към съвършенство спъва прогреса. За да започнете, освободете се от него. Страхувате се от провал? Или се боите от успеха? Когато човек се стреми да избягва промените, той е способен сам да си сложи спирачки. Определете от какво естество е страхът ви и го признайте. Само така може да се преборите с него.

2. Разбийте големия проект на малки части

Възможно най-малки. Когато имате пред себе си обозрими конкретни стъпки, е много по-лесно да ги изпълнявате една по една. Засечете 15 минути - нито повече, нито по-малко - и се опитайте за това време да свършите максимално количество работа. Ако отделяте дори само по толкова всеки ден, ще напреднете неусетно.

3. Свършете го още сутринта

Отделете време за най-важната работа преди всичко останало. Още от вечерта пригответе всичко необходимо - информация, телефонни номера, папки - каквото може да ви потрябва. Засечете "златните" 15 минути или спрете, когато усетите, че сте напреднали достатъчно. Едва тогава преминете към останалите си ангажименти.

4. Почивайте си

Една от най-добрите стъпки срещу отлагането е да си давате почивка. Ефективна техника за поддържане на ритъм е на 25 минути работа да правите 5 минути почивка. Старайте се да свършите с ангажиментите, които ви напрягат, колкото се може по-бързо, за да ви остане време за нещо по-приятно.

/По материали от PsychologyToday.com/

Коментари


Публикуването е достъпно само след вход с facebook акаунта ви.