5 съвета от лекаря на Обама как да се пазим от грип на работното място

публикувано: 15/01/2013 - 01:12 | | коментирай сега
5 съвета от лекаря на Обама как да се пазим от грип на работното място

Дали грипната епидемия тази година ще бъде по-свирепа от друг път, тепърва ще стане ясно. Факт е, че няколко американски щата, включително и Ню Йорк вече обявиха извънредно положение заради върлуващия този сезон вирус. У нас, по последни прогнози на епидемиолозите се очаква пикът да е в края на този месец, което означава, че вече набира скорост. Редица американски и европейски бизнес издания включват в последния си новинарски поток конкретни препоръки за профилактика на работното място - едно от най-масовите огнища на разнасяне на този тип зарази. Сред тях е и списание Entrepreneur, което изброява 5 начина да избегнем зимните вируси.

„Някой ваш близък вероятно е болен – любим човек, колега или случаен пътник в метрото тази сутрин“, пише изданието. „Тази година се случи ранен и особено неприятен грипен сезон“, допълват авторите. За много професионалисти да се разболеят точно сега „не е опция“, по думите им. Но не всичко зависи от нас самите. Това, което е в контрола ни, е да предприемем правилни мерки за защита на здравето си.

Д-р Дейвид Шийнър – лекар с десетилетен опит от Чикаго, пази здравето на американския президент Барак Обама в продължение на 22 години. Тук следват неговите съвети за това как да избегнем грипа:

1. Ваксинирайте се. Особено ако страдате от заболявания като диабет, емфизема и други. Ако не сте го сторили, направете го – грипните вируси се разпространяват до месец май. Въпреки че ваксинацията не е 100% ефективна, тя успява да защити 70% от получилите я пациенти. А за тези, които все пак се разболяват, болестта преминава значително по-леко.

2. Избягвайте тълпите. Големите публични пространства, изпълнени със случайни хора, както знаем увеличават вероятността от разболяване. Ако е възможно, обмислете алтернативно придвижване до работата. Защо не и пеша, вместо градския автобус или влака.

3. Мийте си ръцете в офиса. Правете го най-малко в продължение на 20 секунди. Ако нямате възможност и пътувате много, можете да носите със себе си преносим препарат за почистване и дезинфекция. Работното място е пълно с микроби. Изследване в САЩ сочи, че средностатистическото бюро е дом за 400 пъти повече бацили от тоалетната седалка. И още: само 15% от служителите си чистят личните вещи и работното бюро веднъж седмично.

4. Намалете физическия контакт. Избягвайте да докосвате хората, които са болни. Дори шефът ви да отказва да си вземе болничен.

5. Помислете хубаво дали да посетите доктора. Ако мислите, че може да имате грип, но не сте съвсем сигурни, не се втрувайте да си записвате час при лекаря. Вместо това му се обадете по телефона. Посещавайки го, рискувате да влезете в контакт с бацили в кабинета му и мястото за изчакване на пециентите, а след това да ги разпространите и до други свои близки хора. Ако все пак сте решили да се прегледате, всеки път когато си запишете час и чакате да ви приеме, си носете материали за четене от вкъщи (списания, книги и други). Не се обръщайте към поставените за всички в стаята през зимния сезон.

В случай, че все пак се разболеете, Шийнър препоръчва да пиете много течности, да си почивате, да приемате лекарства за треската и болките и да не излизате навън, на студено. С малко късмет ще ви мине за няколко дни. Пазете се.

Коментари


Публикуването е достъпно само след вход с facebook акаунта ви.