6 съвета от най-добрите предприемачи на САЩ

публикувано: 18/12/2012 - 15:29 | | коментирай сега
Стив Кейз, основател на AOL Стив Кейз, основател на AOL

Искате ли да бъдете успешни? Тогава се учете от най-добрите! Порталът Inc.com публикува шест ключови съвета от шест от най-важните предприемачи в САЩ, които споделят мъдростта и опита си в новата книга „Книга за игра на начинаещите: Тайните на най-бързо израстващите компании, споделени от основателите им”.

Приемете провала

„Когато растях, баща ми поощряваше мен и брат ми да се проваляме. Седяхме си например на масата за вечеря, а той питаше: „Та в какво се провалихте тази седмица, деца?” Ако нямахме какво да отговорим, той се разочароваше. Когато прецаквах нещо, ме поздравяваше. Онова, което навремето не можех да разбера, бе, че баща ми напълно препрограмира представата ми за провала още от най-ранна възраст. За мен той означава липса на старание; провалът не се съдържа в изхода. Ако ми се наложи да се погледна в огледалото и да кажа: „Не пробвах това, защото се изплаших” – ето, това ще бъде истински провал.”

- Сара Блейкли, основател на Spanx

Забравете пожелателното мислене

„За мен е забележително, че мога да обяснявам реалното положение на някоя ситуация на хората и пак да не мога да променя гледната им точка. Фактите са много прости, а обясненията – ясни, и все пак те не се съгласяват с изводите. Пълна лудост. Вместо да се учат от опита си, хората предпочитат да мислят пожелателно. Може би това ги успокоява повече от реалността. Все пак аз мисля, че пожелателното мислене е една от основните грешки на човечеството – основната причина хората да се вкопчват така отчаяно в погрешните идеи. Това не означава, че не трябва да бъдете оптимисти. Просто трябва да бъдете и реалисти.”

- Елон Мъск, основател на PayPal, SpaceX, Tesla

Убедете себе си, убедете екипа си, убедете онези, които ви убеждават

„Най-важните за вас неща могат да се измерят по това, за което мислите през свободното си време или под душа, съпоставено спрямо онова, за което започвате да мислите чак на път за работа. Когато си правите бележки за идеята си в три сутринта, когато се будите всеки ден и си мислите: „Сега мога да работя по проекта си!” – ето кога разбирате, че сте истински посветени на работата си. Следващата стъпка е да съберете екипа си. Този процес е първата проверка на силата на вашата идея. Имате нужда от хора, които да я продават със същия ентусиазъм, с който го правите вие самите. Когато тези първи проповедници заемат местата си, основният ви екип е създаден.”

- Стив Бланк, основател на E.piphany и автор на „Четири стъпки към откровението”

Запознайте се с фактите

„Една фатална грешка, която мнозина допускат, е или да не обърнат внимание на данните, или направо да отхвърлят информацията, която се съдържа в тях. Лесно е да паднете в този капан, когато започвате бизнес, защото непрекъснато ви затрупват с несъвършена информация. Не трябва да позволявате на това да ви парализира, но не може и да изключите аналитичния си филтър. Винаги приемайте информацията и правете подобрения в крачка. Това не е същото като да се опитвате да знаете всичко. Трябва комфортно да взимате решения дори и с мнгого малка база данни. В същото време винаги трябва да се опитвате да действате според наличните данни и да знаете истината. Е, може все пак да решите да започнете нещо с неясен изход заради ниския риск. Ако успеете, чувството е като нирвана. Направете си обаче поне сметката и премислете всичко, преди да се впуснете в такава ситуация.”

- Джеф Бусганг, основател на Open Market, Upromise и Flybridge Capital Partners

Атакувайте, не защитавайте

„Предприемачеството е по природа рисково, тъй като поемате по пътища, които не са били изпробвани преди. Това, което хората подценяват обаче, е колко е рисково да работиш в „стабилен” бизнес в ролята на защитник, вместо на атакуващ. Причината, поради която Америка е толкова успешна през последните два века, е че през цялото време ние атакуваме. Трябва да направим така, че да продължим с този темп и страст и да не се успокояваме, полегнали върху лаврите си.”

- Стив Кейз, окновател на AOL и Revolution

Не подобрявайте топящото се кубче лед

„Предприемачите често се провалят, защото не се готови да заложат всичко на една радикална трансформация. Не искат да направят големите промени, които се изискват от стъпката в нова посока. Вместо това настояват, че са „само на една голяма сделка” от спасяването на компанията. Те отказват да се изправят лице в лице с проблема. Не са смели и дръзки. Наистина, радикалните промени са трудно нещо. Но ако не сте готови за тях, ще се забиете в омагьосания кръг на опитите да подобрите едно топящо се кубче лед. Смешно е, защото големите компании обикновено се задушават от динамиката и е трагично да видиш начинаещи бизнеси, които страдат от същата съдба.”

- Кевин Ефръзи, основател на IronPlanet и Corio.

Коментари


Публикуването е достъпно само след вход с facebook акаунта ви.