Клиентът винаги е прав!
Спомняте ли си времената, когато клиентът беше цар, когато фирмите живееха с едно просто кредо: Клиентът винаги е прав? Тези дни в обслужването на клиенти отминаха, тъй като с работата се заеха по-малко квалифицирани лица, които попълват работните места по необходимост.
Не ми ли вярвате? Вижте какво се случи тази седмица. Жена ми пазарува в местния магазин, където имаме отстпъка. Тя купува няколко неща, но когато стига до колата осъзнава, че касиерът не й е намалил от цената 25%, както би трябвало. Върху продуктите има жълти стикери, които биват отлепвани, когато са маркирани на касата и цената им е намалявана с 25%. Стикерите обаче си стоят върху продуктите. Жена ми се връща до магазина, търпеливо чака на опашката отново и когато идва нейният ред учтиво обяснява какво се е случило и просто иска да бъде използвана нейната карта за отстъпка. За изненада на жена ми касиерът я поглежда и казва следното:
„Как да знам, че не сте залепили стикерите отново?“
Без да й липсва такт жена ми просто се усмихва и казва: "Прав сте, ще върна всичко. Благодаря ви." Всичко това е видяно и от други клиенти на магазина, пише Матю Сойърс за Inc.com.
Как се справяте с оплакванията от клиентите е основно условие за дълголетието на вашия бизнес. Така че не правете грешки. Научете служителите си как да се справят с оплакванията като професионалисти:
Слушайте и разбирайте
Първо, винаги се вслушвайте в клиента. Освободете се от изкушението да реагирате по най-бързия възможен начин. Отделете време, за да слушате и да разберете от какво е недоволен клиентът.
Бъдете съпричастни
След като сте изслушали бъдете съпричастни с позицията на клиентите, за да създадете връзка между вас.
Предложете решение
Предложете решение на проблема си. В тази връзка, винаги се фокусирайте върху това, което можете да направите, за разлика от това, което не можете. Винаги има решение.
Изпълнете решението
Предлагането на решение и разрешаването на проблема са две различне неща. Не го забравяйте.
Коментари
Публикуването е достъпно само след вход с facebook акаунта ви.