СЗО наложи ограничения върху маркетинговите трикове на тютюневите компании

публикувано: 21/11/2010 - 15:00 | | коментирай сега
СЗО наложи ограничения върху маркетинговите трикове на тютюневите компании

Световната здравна организация прие мерки, които да намалят пристрастяването към цигарите, но други проблеми бяха отложени за 2012 г. след 5 дни на преговори, съобщи "Ройтерс".

На срещата в уругвайския курорт Пунта дел Есте бе изработена Рамкова конвенция за контрол над тютюневите изделия, която беше подписана от 171 страни. Глобалния договор за защита на общественото здраве засяга маркетинговите мерки на тютюневата индустрия и контрабандата на цигари.

Делегатите одобриха ограничаване на употребата на добавки към тютюна, които да го правят по-приятен. Подобни мерки са насочени преди всичко към младите и подтикват пушачите да пушат повече.

За следващ път бяха отложени решенията за по-високи данъци за тютюневите изделия, алтернативни посеви за производителите на тютюн, и регулирането на електронните цигари, които доставят бездимно доза никотин, но ползата от тях не е доказана научно.

СЗО препоръча активни образователни кампании за вредата от пушенето.

Организацията публично подкрепи засилените мерки против тютюнопушенето, приети в Уругвай, някои от които бяха оспорени пред международен арбитраж от компанията за тютюневи изделия Philip Morris International - увеличения размер на предупредителните надписи за вредата от пушенето на кутиите, както и ограничението в броя на мерките, които може да се продават от една компания.

От 1999 г. над 51 милиона души по света са загинали от болести, свързани с тютюнопушенето, изчислява СЗО.

Коментари


Публикуването е достъпно само след вход с facebook акаунта ви.