Февруари 2014

Съдържание

Акцент

Иван Костов: Бизнесът страда от политически рискове, липсва доверие

Бедна, застаряваща и намаляваща нация не предизвиква никакъв икономически стимул, смята бившият премиер, който ръководи "Лаборатория за анализ на риска" към НБУ

Можем да бъдем модерна енергийна държава

Това, от което имаме нужда в момента, е стратегия за ВЕИ сектора без лобистки натиск

Пазете богатите

Нека престанем да сочим с пръст като някакви разбойници хора с големи имоти или печеливши бизнеси

Съветът на жените в бизнеса е регистриран

Стартира лидерска академия за дами от малкия и средния бизнес, разказва Боряна Манолова в първото си интервю като председател на Съвета на жените в бизнеса в България

Гражданско акционерно дружество България

Нямаме визия как да го пласираме на глобалния пазар. Там победители са тези, които играят силна национална игра - Китай, Бразилия, Германия

Тема

По-добрите времена дойдоха

Българският бизнес е като войска, оредяла след тежка битка, продължила повече от пет години. Има загуби и ранени, но оцелелите са вече калени и смели мениджъри войници, минали през достатъчно изпитания, набрали увереност и готови за смели завоевания. Новото нормално за нашите компании е да оцеляват и да се развиват в среда, която е безпощадна към посредствените, но възнаграждава добрите.

Мениджмънт

ОТНОШЕНИЕТО КЪМ УЧИТЕЛИТЕ Е ОТНОШЕНИЕТО НИ КЪМ ДЕЦАТА НИ

Обезверяването е най-долното нещо на целия свят, казва Ивайло Пенчев, изпълнителен директор на Walltopia

Добре дошли във времето на разрушителната промяна

Нищо вече не е същото. Старите модели не работят. Затова развивайте три качества: отворен ум, отворено сърце и отворено желание, съветва Ото Шармър, световен експерт по лидерство

Четвърто ниво лидери - 2

Как българска компания може да изгради бизнес от световна класа

Маркетинг

Специална компания

Радина Шкутова, "Загорка" АД: Кампанията "Време е за нещо специално" е една от най-нестандартните, които сме правили - и такава беше целта

Четири стаи

Йоана Цонева, "ИКЕА България": Посланието в кампанията "Учим се от експертите" е, че продаваме умни решения, които издържат във времето

Малки и големи емоции

Надя Иванова, "Монделийз Интернешънъл": Ценното в добрите рекламни кампании е емоционалната връзка, която създават с потребителите - независимо от размера на марката

Икономика

Отпускайте коланите. Леко. Минаваме в режим на растеж

Златното правило е: увеличавайте разходите, които пряко ще повишат приходите, без да създавате излишен лукс

Хем има безработни, хем няма кадри

Това е така, защото се търси не просто работна сила, а хора с определено образование и квалификация

Глобус

Sense

Alter ego

Sci-Tech

Modernity