За да постигнат ефект, маркетинг специалистите се превръщат в жонгльори, които управляват няколко агенции и звена едновременно

"ВАШИЯТ БИЗНЕС УМИРА" - така започва един от първите разговори със сина ми, който току-що е започнал работа в голяма агенция за дигитален маркетинг в Токио. "Всичко е в дигиталния маркетинг, днес всеки може да пусне кампания онлайн, криейтивът се сменя според целевата група и творчеството е сведено до това да напаснеш картинка с текст и да пробваш - ако не работи, пробваш следващото."
Шест месеца по-късно отново бистрим с него перспективите пред световния комуникационен пазар: "Всъщност - казва той - единственото, което ще остане, е бизнесът с идеите и креативността - планирането, оптимизирането и адаптацията на форматите за онлайн реклама ще се автоматизират, роботите ще изместят хората в това. Но създаването на идеи и креативността няма как да бъдат заменени".
Точно в тази дилема се люшка рекламният свят през последните години. Силата на интернет, социалните медии и big data люшнаха махалато в посока go digital or die (дигитализирай се или умри).