какво чак толкова затруднява компаниите, че не успяват да таргетират удачно?

Търговските марки винаги са обичали подредения свят. Този, в който икономическата картина е стабилна, политиката е предвидима, а желанията на потребителите са ясно изразени. Такъв беше светът в края на 90-те - един юруш на маслините свят, в който новите пазари от Централна и Източна Европа направо си умираха да ядат вредно. Такъв беше и светът преди кризата, до 2008 г. - всички искаха да притежават къщи и коли тогава.
И, храс - счупи се. За десет години социалните метаморфози са толкова значими, че традиционните брандове не знаят как да общуват с новата публика. А и с публиката изобщо.
Вижте какво става, ето един пример. Johnnie Walker, несъмнено чудесно уиски, от което лично аз съм изпил тонове в ByTheWay в едни около 12 години от живота си, решава, че ще бъде уиски за млади хора. Това дори не е някаква кой знае колко дълбока стратегия, по-скоро е напълно логично действие.