Само маркетинговите данни на един човек носят стойност между 240 и 260 долара, а здравното досие може да достигне до 3000

Повечето хора разсеяно прелистват излизащите всеки ден новини за нови и нови изтичания на данни от информационните системи на правителства и корпорации, вярвайки, че това не може да се случи на тях или тук. Пробивът в НАП беше ясен зов за събуждане, но за щастие – едва жълт картон. Макар да изтекоха множество чувствителни данни, реално те представляват само малка част от това, което може да се знае за един човек. А то е много. И е доста ценно. Само маркетинговите данни на един човек носят годишна стойност между 240 и 260 долара, а по-апетитни набори като здравното досие може да стигнат до 3000 долара. При тези цени не е изненадващ апетитът на всякакви злодеи към личните данни, като те често успяват – само през миналата година са компрометирани над 4,5 милиарда профила на физически лица. Средно един пробив струва около 8 млн. долара, а най-големите – и много повече.